RESUMO
O documento é un texto de opinión que
reflexa a idea do autor de que a sociedade actual está enferma. Con isto
quérese dicir que o conxunto da sociedade xa nin se preocupa por temas que
verdadeiramente deberían escandalizarnos a todos, que xa non pon interés no de
arredor, pois está xa demasiado acostumada a ver como moitos rouban, trampean,
extorsionan... e porén, quedan sempre impunes.
Ante esta situación, segundo o autor, a
sociedade adopta unha actitude pasiva grazas á cal é quen de non sorprenderse
con cada novo escándalo. Contra isto, propón unha serie de solucións: castigos
exemplares, acoller o pensamento crítico, participación cidadá na política,
defender un marco ético e por último, a repulsa social cara todo aquilo que
sexa indecente.
LISTADO
DE CONCEPTOS
· Síndrome de inmunodeficiencia.
· Patoloxía.
· Pensamento crítico.
· Democracia.
· Corrupción.
· Cumbre de Lisboa.
· Educación para a cidadanía.
· Estado de Dereito.
FONTES
-Síndrome de inmunodeficiencia: O autor, para exemplificar a
sociedade enferma da que quere falar no texto, compáraa co síndrome de
inmunodeficiencia. Así que para comezar a comprender o artigo, o primeiro será
definir este concepto. Para isto, dirixímonos á páxina web da Organización
Mundial da Saúde (OMS) e recollemos dita definición: “o síndrome de
inmunodeficiencia adquirida (SIDA) (http://www.who.int/topics/hiv_aids/es/) é un termo que se aplica aos estadios máis
avanzados da infección por VIH e defínese pola presenza dalgunha das máis de 20
infeccións oportunistas ou de cánceres relacionados co VIH”.
-Patoloxía: Para comprender este termo no texto, considero que só se necesita unha simple e clara definición, así que neste caso a fonte escollida será o Wordrefence (http://www.wordreference.com/es/en/frames.asp?es=patolog%C3%ADa): “Conxunto de síntomas dunha enfermidade”.
-Pensamento crítico: Ana Muñoz é unha psicóloga e escritora de quen atopamos un artigo moi interesante na páxina web motivación.about.com sobre este tema “Ser capaz de utilizar un pensamiento crítico significa que piensas por ti mismo, que no aceptas las ideas y opiniones de los demás simplemente porque lo dicen ellos, lo dice la mayoría o lo dice la sociedad, sino porque has pensando en ello, conoces los argumentos a favor y en contra y has tomado tu propia decisión respecto a lo que consideras verdadero o falso, aceptable o inaceptable, deseable o indeseable.” e do que recomendo a súa lectura (http://motivacion.about.com/od/aprendizaje_estudios/a/El-Pensamiento-Critico.htm), especialmente despois da lectura obxecto do noso traballo.
-Democracia:
A democracia foi definida por primeira vez na Grecia
clásica, da man de Platóne e Aristóteles, da seguinte maneira: goberno da
multitude ou das masas. Saíndonos un pouco do contexto etimolóxico, poderíamos nominala
como unha forma de organización social na que as decisións son tomadas polo
conxunto dos cidadáns de maneira indirecta a través dos seus representantes.
Neste caso, a información provén das experiencias propias (non debemos esquecer
que esta é sempre unha fonte informativa primaria); mais poderíamos atopar
definicións en páxinas como a wikipedia; ademais de en incontables libros
políticos ou filosóficos.
-Corrupción:
No texto fálase de como a corrupción enferma á
sociedade. Opino que neste caso, o mellor sería ilustrar a idea con exemplos
tirados de medios de comunicación, que poñen de relevancia exactamente aquilo
ao que se refire o autor. Por exemplo, a seguinte sección da versión dixital de
El País ocúpase de temas relacionados coa corrupción en España: http://elpais.com/tag/corrupcion/a/.
-Cumbre
de Lisboa: Esta foi unha sesión especial celebrada
polo Consello Europeo os días 23 e 24 de 2000 en Lisboa para acordar un novo
obxectivo estratéxico da Unión a fin de reforzar o emprego, a reforma económica
e a cohesión social. Así se explica na páxina web do parlamento europeo (http://www.europarl.europa.eu/summits/lis1_es.htm).
-Educación para a cidadanía: No
Boletín Oficial do Estado (BOE) atopamos o Real Decreto que determina a
impartición de dita materia na Educación Primaria, para que os estudantes “coñezan
a Constitución , o funcionamento das institucións públicas e canto se refire
aos dereitos e liberdades que caracterizan o Estado democrático español” (http://www.boe.es/boe/dias/2012/08/04/pdfs/BOE-A-2012-10473.pdf).
-Estado
de Dereito : Para a Organización das Nacións Unidas
(ONU), o Estado de Dereito é “un
principio de goberno segundo o cal todas as persoas, institucións e entidades
públicas e privadas, incluído o propio Estado, están sometidas a unhas leis que
se promulgan publicamente, fanse cumplir por igual e aplícanse con
independencia, ademais de ser compatibles coas normas e os principios
internacionais de dereitos humanos” ( http://www.un.org/es/ruleoflaw/)
CONCLUSIÓNS
Creo que para unha
primeira lectura superficial do texto, non sería demasiado necesario indagar
nos termos anteriormente descritos. Mais, se queremos afondar nas profundidades
ás que nos leva o autor, estas indagacións ábrennos portas que non poden
deixarnos indiferentes. Transmítenos unha inquietude que nos fai mirar arredor
e reflexionar de verdade sobre en que sociedade vivimos.
Grazas a este traballo,
afondamos en temas de actualidade que nos afectan directamente como membros da
sociedade.
Etá ben, pero Democracia quedounos sen fonte, e as fontes non están ben referenciadas. No texto pódense por enlaces, pero despois habería que facer a relación de fontes usadas e escribilas axeitadamente.
ResponderEliminarO que interesaba era ver a idea ou ideas, tras o proceso de documentación, que parra ti é significativo. a idea era que ti poideras falar, por exemplo, de pensamento crítico en calquera momento e calquera situación. diso se trataba de dispor de máis argumentos e reflexións sobre aquelas cousas que te suscitaron curiosidade (repetido noutro blog).
Tratábase de ampliar o coñecemento e contalo de cada clave que nos chamou a atención.